המדריך המלא לאפיון אתרי אינטרנט לשנת 2024 - SmartFish סמארטפיש דיגיטל בניית אתרים וקידום מכוון המרות

המדריך המלא לאפיון אתרי אינטרנט לשנת 2024

איך מאפיינים נכון אתר אינטרנט?

באתרי אינטרנט רבים מדלגים על שלב אפיון האתר

הנטיה בבניית אתרים רבים לבקש מהלקוחות תוכן ותמונות ולהתחיל לבנות את האתר ללא תכנון איפיון האתר.

זו דרך מעולה לבנות אתר אינטרנט שההמרות בו יהיו נמוכות (:  שזה כמובן התוצאה שאף אחד לא רוצה באתר שלו.

אז איך כן מאפיינים אתר?

הגדרת מטרה

חשוב בתחילת כל פרויקט בניית אתר להגדיר קודם כל מהי מטרת האתר, ברגע שנגדיר מהי מטרת האתר נוכל להמשיל לתכנן איך אנחנו משיגים את המטרה הזו

דוגמאות למטרת אתר – 

באתר המוכר כרטיסים לסדנא מטרת האתר שמי שיכנס אליו יגיע למסקנה שהוא רוצה לקנות כרטיס לסדנה.

באתר של חברת סטארטאפ שבשלב הגיוס המטרה באתר למשוך משקיעים פוטנציאלים להשקיע בחברה.

באתר עמותה המקדם אג’נדה מסויימת כמו אתר נגד סחר בשנים מטרת האתר להעלות מודעות לנושא סחר נשים בישראל

הגדרת קהל היעד

לאחר שהגדרנו מטרה אנחנו עוברים להגדיר את קהל היעד, חשוב להגדיר את קהל המטרה במסגרת איפיון האתר כדי להבין איך לבנות אליו ומה מניע אותו.

לדוגמא – במידה והקהל הוא בני נוער חווית המשתמש, העיצוב, כתיבת התוכן צריכים להיות מותאמים לבני נוער לעומת אתר שקהל היעד שלו בני 70 פלוס שהנושאים האלה יטופלו בצורה שונה לגמרי

באתר שהמוצרים/שירותים עם זיקה למגזר הרוסי כמו לדוגמא אתר למכירת תה איכותי שמעניין מאוד את המגזר הזה, אז כדאי לשקול לתרגם את האתר לרוסית לצורך הגדלת המכירות במגזר הזה.

באתר המוכר מוצרים עם הדפסת לוגו החברה הפונה לאנשי רווחה עסוקים בחברות נשים דגש בעת אפיון האתר על קניה מהירה ויעילה שחוסכת זמן בהתעסקות עם הנושא.

שאלות נוספות שנשאל –

מה מידת ההיכרות המוקדמת עם המוצרים והשירותים שאנחנו משווקים, במידה וההיכרות הראשונית, בהתאם לרמת ההיכרות נשקיע בהסבר

מהי רמת האמון במוצר/שירות? ככל שרמת האמון נמוכה גם אם זה עקב חוסר היכרות, נשקיע בלהגביר את האמון של הלקוח במוצרים ובשירותים. 

אם המטרה שהגולשים ישפרו את הידע שלהם באספקטים שונים שקשורים למוצרים ולשירותים, אז נקים בלוג שבו נתעסק בכתבות עומק על אספקטים שונים.

מחקר שוק ומתחרים

לאחר שבחנו במסגרת אפיון האתר את המטרה, הקהל שלנו ושאר שאלות האפיון הקשורות אלינו אנחנו עוברים לבדוק את המתחרים.

במסגרת הבדיקה חשוב להיכנס לאתרי האינטרנט שלהם ולשאר הנכסים הדיגיטליים שלהם כדי להבין מול מי אנחנו מתחרים, ככה נוכל לקבל רעיונות מהם וגם ללמוד מה לא לעשות ואיך לבנות אתר טוב, חכם וממיר יותר מאשר האתר של המתחרים.

אסטרטגיה ויעדים

זה השלב שבו אנחנו מתחילים לתכנן את המשפכים השיווקיים שיובילו להמרות הרצויות, איך להציג את החומרים באתר מה יהיה ה Webflow  ותיאום ציפיות תוך כמה זמן האתר צריך להיות באויר.

בשלב הזה אנחנו בוחנים את כל מה שהגדרנו, בחנו וחקרנו בשלבים הקודמים של אפיון האתר ומפצחים מה היעדים שלנו ואיך מגיעים אליהם.

במסגרת תכנון היעדים אנחנו מגדירים את ההנעה לפעולה הרצויה כדי שנדע לתכנן איך מניעים לפעולה הזו.

אפיון טכני

בשלב הזה מתכננים את החלק הטכני של האתר – על איזה פלטפורמה בונים את האתר, אילו פיצ’רים נשלב בו, איך נשמור על אבטחה ובריאות האתר. בשלב הזה נצטרך למצוא את האיזון בין שמירה על מהירות האתר לבין הנראות שלו. הכוונה בשלב הזה לא להתעסק בעיצוב האתר אלא להבין באופן כללי אילו אלמנטים מאיטים את האתר ועל אילו אלמנטים מהסוג הזה אנחנו בוחרים לוותר ועל איזה לא, באופן כללי ככל שהאתר ללא מדיה ורק עם תוכן במלל הוא יהיה יותר מהיר וכמובן ברוב האתרים לא נוותר מדיה ואנימציה עדינה מבחינה שיווקית אך צריך להבין מה מאט ובאיזו רמה כדי להחליט על מה כן אפשר לוותר.

בשלב הזה צריך להבין עד כמה בעל האתר יצטרך לעדכן את האתר לבד ואיזה חלקים בו ולתכנן מערכת תוכן קלה לחלקים שאמורים להתעדכן תכוף לעומת זאת כל מה שמספיק לבנות פעם אחת ולא זקוק לעדכון תכוף לאחר הבניה הראשונית כדאי לבנות דרך הקוד כדי לא להכביד על האתר ולשמור על האבטחה שלו.

זה השלב גם לתכנן באתרי וורדפרס אילו אלמנטים נקים באתר באמצעות תוספים כדי לחסוך זמן עבודה ואיזה דרך הקוד כדי להמעיט בכמות פלאגינים באתר כדי שלא יכבידו על האתר, יתנגשו בינהם ולא יחלישו את אבטחת האתר.

 אפיון חווית משתמש

זה החלק שאנחנו מתכננים את הניווט באתר ואת הזרימה בו ככה שלקהל היעד יהיה נוח לגלוש באתר והוא ימצא בקלות ובמהירות את מבוקשו.

גם בשלב הזה נעסוק להנעה לפעולה ונתכנן איך בחווית משתמש המאופיינת נכון ננווט את הלקוחות שלנו להנעה לפעולה הרצויה.

אפיון SEO

כבר בשלב הבניה חשוב לתכנן את סריקת האתר בגוגל, היררכיית הדפים באתר צריכה להיות לוגית ומותאמת לצורה שגוגל סורק בצורה יעילה, במידה והאתר לא יבנה נכון, האתר לא יתקדם בגוגל בצורה טובה ויהיה מאוד קשה לתקן את הנזק הזה.

חשוב גם לבחור את כתובת הURL של כל עמוד בצורה נכונה שזה למעשה נכס הנדל”ן שלנו באינטרנט.

אפיון עיצוב האתר

בחלק הזה אנחנו מתכננים את החלק העיצובי של האתר, מעבר לטעם האישי שלנו והרצון שהאתר יראה יפה, חשוב שהעיצוב ישדר את מה שתכננו שהעסק ישדר, עיצוב לג’ימבורי שאמור לשדר כיף יהיה שונה מאתר לרואה חשבון שאמור לשדר רצינות ומקצועיות. אתר שתחום שנתפס כיקר נעצב דווקא בצורה לא יוקרתית אלא יותר פשוט.

הצבעים, הלוגו, רמת העומס בעיצוב צריכים לשרת את מטרת האתר ומה שאנחנו רוצים לשדר מעבר להתעסקות אם האתר נראה יפה.

לסיכום, ההבדל בין אתר ממיר, חכם, מוביל לתוצאות ומצליח מתחיל מאיפיון מעמיק ונכון, אל תוותרו על החלק הזה כדי שלא תהיו בעלי אתר יפה עם התוכן הרלוונטי שלא ממיר ולא ממלא את יעודו

גם אם יש לכם אתר אינטרנט או חנות מקוונת לא ממירים זה לא מאוחר, ניתן לבצע איפיון לאתר קיים ולשפר אותו

ניתן לשפר באתרים קיימים – המרות, מהירות אתר, חווית משתמש יותר טובה, סריקה טובה יותר בגוגל, נראות האתר ולמעשה כמעט כל רכיב שלא נבנה נכון בבניה הראשונית או שזקוק לשיפור עקב התיישנות.

בסמארטפיש אנחנו מתמחים בבניית אתרים וחנויות מקוונות בצורה הנכונה ושדרוג אתרי אינטרנט וחנויות מקוונות קיימות

אנחנו מאפיינים לעומק את כל מרכיבי האתר כדי שתגיעו לתוצאות הרצויות באמצעות אתר האינטרנט שלכם.

דגנית אמיתי

צרו קשר

דוגמאות לפיתוח חנויות לאחר אפיון אתר מעמיק

בניית אתר קפה גרג

בניית אתר לגרג קפה

בניית אתר לגיוס זכיינים
לרשת גרג הכולל מודול שאלות

בניית חנות מקוונת לקונדיטוריה

בניית חנות מקוונת לקונדיטוריה

בניית חנות מקוונת דו לשונית
לקונדיטורית בודוניס

itea

שדרוג אתר למכירת תה

שדרוג הכולל תחזוקה והזנת תוכן

שדרוג חנות מקוונת ווקומרס ללחם

שדרוג חנות איש של לחם

שדרוג חנות מקוונת למאפיה כולל שיפור מבירות, תחזוקה ואחסון

itea

שדרוג אתר למכירת תה

שדרוג הכולל תחזוקה והזנת תוכן

בניית מרקטפלייס לקונדיטה

בניית מרקטפלייס

בניית מרקטפלייס בתחום האפיה הכולל בחירת תאריכים מורכבת ולוח בקרה ומשלוחים לכל חנות

Translate »
WhatsApp chat
דילוג לתוכן